slovensko  

   english  

   italiano  

   hrvatski  

   srpski

   domov  

   natisni  

   zemljevid  

   e-pošta  

   kolofon
kras menu
kras d.d.
vizitka
kras v tujini
vodstvo
priznanja in nagrade
trgovina kraških dobrot
živinoreja
kras izdelki
kraški pršut
pršuti
pancete
narezki
salame
mortadela
kraški zašink
kuhan pršut
slanine
šunke
izdelki v ovitku
goveji izdelki
darilni program
kras meso
makrokonfekcija
mikrokonfekcija


Modra številka: 080 80 55

si.Brand *****

Best Buy

KUPUJEM SLOVENSKO
KRAS je podporni član kampanje KUPUJEM SLOVENSKO
Darilni program
kras video
Krasov pršut
Kuhan in pečen pršut Kras
Mortadela Kras
Trenutek
kras zaposlujemo
aktualno - zaposlimo
Smo družba, ki je z nenehnim vlaganjem v tehnologijo, razvoj in posodobitev proizvodnje, postala največja mesnopredelovalna industrija v Sloveniji.
K sodelovanju vabimo vse, ki se želijo pridružiti uspešnemu kolektivu in s svojim znanjem ter delom prispevati k realizaciji zastavljenih ciljev.
...

več
kras aktualno
02.08. Dan Odprtih vrat PRŠUTARNE KRAS v Šepuljah

arhiv sporočil




mesnine dežele kranjske d.d.
kras | zdrava prehrana


MESO V URAVNOTEŽENI PREHRANI
dr. Lucijan Cencič,  Metka Kalinšek


UVOD
Na pisanje tega članka me je spodbudila vedno večja “gonija” proti mesu, ki se pojavlja v naših revijah. Osnovana je predvsem iz enega zornega kota in nima prave znanstvene podlage. V glavnem se propagira samo neke »eksotične« filozofije ter se govori na veliko o neki »zdravi hrani«. Najprej je potrebno omeniti, da je pojem »zdrave hrane« zmoten. »Zdrave hrane« namreč ni. Vsako pretiravanje s posameznimi vrstami živil lahko privede do anomalij, pomanjkanja posameznih snovi in včasih privede tudi do smrti. Obstajata samo varna hrana in uravnotežena prehrana.

Varna hrana je pojem, ki se uporablja tako v kmetijstvu kot v tehnologiji in prehrani ter pomeni, da se spoštuje vso zakonodajo, znanstvene in strokovne principe, ki se vpletajo v zagotavljanje varnosti surovin, dodatkov, pomožnih sredstev, embalažnih materialov ter pravilnosti tehnoloških postopkov, ki se uporabljajo v procesu priprave oziroma predelave živila. Posledica nepazljivosti, malomarnosti ali napake pri delu je lahko za potrošnika usodna. Varno hrano zagotavljamo predvsem s principom dobre proizvodne prakse in z uvajanjem tako imenovanega HACCP (naključna analiza kritičnih kontrolnik točk) sistema v živilsko industrijo.

Uravnotežena prehrana je tista prehrana, ki vsebuje vse hranljive snovi, ki jih telo rabi za rast, obnavljanje, boj proti raznim boleznim kot tudi energijo, ki jo telo potrebuje za svoje delovanje. V uravnoteženi prehrani imajo svoje mesto tako snovi, ki so lahko v večjih količinah strupene (Se, Cu, vitamini A,D itd), kot tudi snovi, ki v velikih količinah niso strupene, vendar lahko pri uživanju v prekomernih količinah privedejo do pomanjkanja esencialnih snovi ali do debelosti ter z njo povezanimi boleznimi in do rušenja telesnega ravnovesja, s tem pa do občutljivosti telesa za določene bolezni, slabega počutja itd. V uravnoteženi prehrani imajo svoje mesto tako sadje in zelenjava kot živalske maščobe in meso. Z nobeno stvarjo, pa ni vredno pretiravati.

V zadnjem stoletju so se naše prehranjevalne navade zelo spremenile. Življenjski pogoji so se izboljšali, poraba energije se je zmanjšala zaradi nizke vsakodnevne fizične aktivnosti.

Del vsakodnevne prehrane zavzemajo prazne kalorije, vse manjša je vsebnost  mineralov in vitaminov. Drugačna prehrana je vzrok pomanjkanja mineralov in vitaminov, čeprav se naše potrebe po njih niso zmanjšale. Pomanjkanje železa in mineralov pa je tudi eden od vzrokov pretiranega uživanja hrane, katerega posledica je debelost. Pomanjkanje železa je splošni zdravstveni problem, ki zadeva predvsem ženske. Raziskave kažejo, da vsaj 20% žensk trpi zaradi pomanjkanja železa, zato bo v tem sestavku predvsem poudarek na mesu, kot viru železa.

Hranilne snovi, ki jih dobi naše telo s prehranjevanjem imajo različne naloge: dajejo energijo, omogočajo rast in pravilno delovanje organizma.

Glavne hranilne snovi so:
•     ogljikovi hidrati (sladkorji, ki prispevajo k obrambi organizma in dajejo energijo),
•     beljakovine (glavni graditelj),
•     maščobe (dajejo energijo)
•     vitamini, minerali (skrbijo za rast in dobro delovanje organizma)

Hranilne snovi, ki prispevajo energetsko vrednost so:

•     ogljikovi hidrati: 1g - 16,8 KJ (4Kcal)
•     beljakovine: 1g - 16,8 KJ (4Kcal)
•     maščobe: 1g - 37,8 KJ (9Kcal)

Da bi zadostili potrebam organizma, mora naša prehrana vsebovati vse zgoraj naštete hranilne snovi. Predvsem pa je potrebno popiti veliko vode, ki je nepogrešljiva za življenje in seveda zaužiti veliko vlaknin, katere so pomembne predvsem za delovanje prebavnega sistema. ...

Celoten članek









KRAS d.o.o.
Šepulje 31
6210 Sežana

Tel: 05/73 10 300
Fax:  05/73 10 327

info@kras.si